Mezclar dos culturas.
Asumirnos en el lugar del otro. El entendimiento mutuo.
Este país ha pasado por mucho dolor: prou.
La vida es un carnaval de música en New Barcino.
La cultura urbana puede sobrepasar la necesidad de una cultura de traje y corbata.
Ahí les voy: somos gente normal hasta los putos huevos.
Y es normal que respondamos así: en colera.
El sistema en sí nos defraudó. A todas.
En la crítica literaria se discutió largo y tendido respecto a la temática y la sintaxis del párrafo anterior a este. Referencias de lugares muy cercanos pero que nos trasladan muy lejos.
La nueva república es bananera, o no es.
Uy, papá.
Uy, mamacita.
Te te sonrojes.
Estoy aquí nomás chingando.
Nunca vas a superar el surrealismo de un mexicano. Las historias que tendrá que inventarse para llegar a follar. Os lo juro. Os lo prometo. Rey, así es. Rapública.
RAPUBLICA
RAP; RAP; RAP; RAP; RAP; RAP; RAP; RAP; RAP…
Proposta estratégica per a un mon nou meu, collons, veniu: SÍ.
La meva campanya del si ho peta.
La meva campanya del no us donara pel cul.
Us ofereixo ambos.
Benvinguts a la dualitat.
I això: el nostre camí particular atrabancat i sublim, oh mare, oh pare, o mare-mare, oh pare-mare-para… i de cop l’acte sexual que et conseveix, o més aviat, en el que va ocorrir allo d’una carrera de mascles per arrivar a seduir a l’única opció de vida: esser el més tosut. I tets sóm una historia d’un triunf d’una carrera i d’un gol que fem just quan penetrem la cupula copola amb una dona, una mujer, una ella. Com ens preparem per aixó. Explicant aquest compte que va escriure el germá gran d’en Jesús que va venir de cop un dia a dir en una misa del gall en la qual va encendre un gallo ticatalà sagrat devant l’autoritat eclesiàstica que tenim davant nostre tot aquest temps: germanes.
Germans, oblideu tot aixó d’esser mascles subnormals. A veure si ens entenem. Els rics subnormals sobre tot. Tots ho he viscut. A la nostra escola. Quan vam descobrir que hi havia subnormals a la nostra urbanitat. Tant com la terra et permet reconeixer com una entesa entre els que cohabitem una terra sagrada te una historia que totes asumim com en part culpa nostra, invasora, com una plaga humana de la qual la nostra familia ha estat exemple, com totes, vamos.
Un guiño de lenguajes que se enamoran el uno con la otra. O la una con la otra. O el otro con el uno. Antes la lengua era heterosexual. Lo homosexual no existia en la cabeza de alquien que lo asume todavía como una perversión que claramente nos advierte la biblia. Como en la Costa Rica que aprendió a clasificar a un mundial por primera vez en 1990. Los que vivimos eso. Como futbolartistas. Yo entonces luché por llegar. Y no llegué a jugar hasta arriba. Representando a mi país. Al nuevo pues. La república bananera.
En Costa Rica se abrirá un debate sobre mi legitimidad como un tico de verdad tico tico. Como si tuviera que justificar mis costarriqueñismos educadísimos de la mejor escuela privada que mi madre y mi padre se pudieran afrontar como un esfuerzo de responsabilidad de nuestra profesión. Maestra; ingeniero. Son alcances de nuestros padres que rompieron, no por primera vez, al tener hermanas mayores. Mi madre y mi padre. Como si se ofendieran patriarcas por nombrar antes a la señora que al señor. Los señores se dividen en dos: los que la armarían de pedo y los que no. Y los hombres entienden esa dualidad. El macho tiende a macho. Y es practicamente inescapable. Es como un nervio. Pero… serán escusas o señales de una inteligencia superior que nos dicta la solución. La expresión de una ilusión. Un cuento chino tuyo. Porque yo fui chino cuando conocí a don Isidro, el vecino de mi abuelita. Y a doña Ania. E Isidrillo. Y las hermanillas. Y TSuilein. La amiga de las gemelas. Tuvimos ese espacio de esa calle con pansa para que las aguas corran y se filtren hacia el campo de futbol de Rohmoser, en Pavas, como un espíritu de nuestro barrio por representar un futbolarte que nació de la pasión que mi abuelo, Óscar Cordero Lizano. Mi abuelo es la pasión por el futbol que heredé alguien que fue historia del futbol en las regiones más inóspitas del país: Golfito. GOLfito. GOLman es de ahí, mae.
Mae, mae, ya en serio.
Póngase serio.
Ponete seria.
Vos sabés que esta conversación ya la hemos tenido.
Una cagaerrisa, mae.
Vieras qué cagaerrisa.
Un operatiu molt estrany. La gent no es mereixia tant carrega de foam contral nosaltres. Les pilotes i els foams de la nostra policia contra la gent d’aquí que ha sortit al carrer. Pero, a ¿a qué? Li hi donat als peus amb ganes de fer mal per part de la porra d’un policia a un o dos periodistes. A les cames, a un periodista freelance, i a un acreditat amb una feina pagada, bueno pagada, que li ha caigut una carrega al cap d’un policia desplitat o amb ganes de fotre’t una bona hostia al cap.
El cops, ja están aquí ja han arrivat els independentistes. Els dotxe de patibul ja han vingut ja han arribat. El dia que tornin a casa. Cada persona val un vot. El meu vot no val res. Pero si que tingui el dret de dir el que penso d’aquest marró. El fascisme que tenim a dintre. Totes. I Miquel i el 155 i la reconquista dels cristianos i moros i catalenes i a por ellos a por ellos oeoeoe, tururú, turuú, l’Albert Plà és un geni. Un tiu lliure. Amb un posat serios.
Jo vaig anar a la del Passeig de Gracia. I era una mica aburrida. I vaig pasar per Via Laietana. I era molt divertida. El foc. Aixó va cremar. Aixó va durar dos anys i la canalla catalana va sortir al carrer i van dir aquí ho montem aixi per que a Barcelona sabem que a les mares no s’ens toquen. I uns cops de porres que vam viure ens ho podiem haver estalviat. I aixó és complicat. Pero té a vuere en lo masclista de la violencia i de la nostra necesitat d’una defensa pública profesional. Amb codis i protocols. I un sentiment nacional que el deixi en pau, com un sól Déu, partit en tres perspenes que una només va viure 33 anys i en canvi forma part des de que Déu Pare va fer tota la resta d’aquest brutal terreny per fer una supersocietat collectivament resolta. Tot i el turisme. Tot i els subnormals que hem tingut al capdavant del nostre pais. Tal i com us ho dic, així, de debó, amb el cor en la má, d’un altre es clar, bategant encara per que una costúm del meu país encara la considero vigent en la meva entesa del multivers efectiu en el visc i des d’el que mano.
Això va de manar.
Aquí sóm molt de manar.
I no porteu del tot bé un lideratge d’un llatinoamericà que no fos argentí. Reflexioneu nou minuts a aquesta mutació o ceguera d’un mon tropical d’on veu una senyal molt forta amb aquesta cancó que ens roba el cor cada Mercé a una plaça nova de la ciutat reconstituida en un altre collectiu senser: New Barcino.
Barcelona a la verga.
Uns xavals de 16 anys sentirán un cop molt fort d’aquesta cançoneta. I això fa mal, pero fa riure!
Aixó fa mal, pero fa riuuuuura!
Aixó fa mal, pero fa riuuuuura!
Aixó fa mal, pero fa riuuuuura!
Aixó fa mal, pero fa riuuuuura!
Aixó fa mal, pero fa riuuuuura!
Aixó fa mal, pero fa riuuuuura!
Aixó fa mal, pero fa riuuuuura!
Aixó fa mal, pero fa riuuuuura!
Aixó fa mal, pero fa riuuuuura!
jajajajajajajajaja
Cada dia surten al carrer. A veure si ens deixen votar. Com que no volen. Estem picant pedra pel seu futur. Apliega persones de fora, de Melilla. Nos han fet independentistas. A partir del porcés. Algo no funciona el estat espanyol. No es una cuestió d’independència sino que va de democracia. No renunciarem. El poble ja s’ha aixecat. Llibertat en arab. Els arabs ho lleguiran.
Unitat, unitat, el ciutadans ens demanan. I nosaltros us portarem fins al final. L’impuls que tindrem encara que els segles de pressos politics. Ja són 99.
Llibertat. El cant dels Ocells amb la Paula i Gemma Craywinkel.
TV3 segueix les marxes a Tarragona, Girona, Lleida i la resta d’indrets arreu del mon. Mataró també. Espanyolistas i antifeixistes. Fachas contra antifascistas.
España lo tiene todo. Las luchas nos representan. El empeño del president Torra y Carmen Calvo. Porque eso no existe. Ni esta democracia ni en ninguna. Primero hay que ser demócrata. Y luego ponga sus ideas. El señor Iceta dandole alas a Torra, dice la de Ciudadanos. Pamplona. Condenas contra los xavales de Alsasu: 9 años de prisión. Los chavales están en la cárcel. La injusticia continua. Los presos ahí están. Ahora sí. Como si nuestros representantes estuvieran en la cárcel. Es que lo están. Algunos. Muchos. Los que votaron muchos. De muchos partidos. De muchas partes de la sociedad. Que pensaban que eran lo suficientemente inclusiva para que todas nos sintiéramos en ella, como si no hubiera ficistas también adalids de la exclusividad impoluta de nuestra cultura en su plenitud, libre de toda contaminación de otras culturas menores, o bueno, ya nos entendemos.
Los pobres son más pobres. La clase media se está ahora. O comemos. O pagamos tarifas o pagamos alquiler. Y la calle. Porque estamos ahí. Gente común. 9%. Abajo. Y no los sacamos. Algo hacemos mal. Una sociedad como la nuestra. Che. Despertá. Vos también. Pero basta de maradonodadas. Démosle su lugar a Messi y apostemos por el futuro en nuestro despliegue estratégico como país funcionante con referentes en todos los mercados globales de nuestra enorme nación. Hay millonarios en todos los estados. El mundo de los ricos es basto y cada economía local tiene su pirámide demográfica. Y sus respectivas pirámides de otras variables socioeconómicas con las que podemos reconocernos como entidades biológicas interconectadas y medibles. Iterando a estados más complejos y completos de data para la regeneración de la autoestima actual de nuestro ser. Oh, ha.
L’Eixample de Barcelona torna a ser el punt de confrontació entre la Policia i la gent. Manifestants. Han de rebre els que només están veient. Per a que rebin el missatge la resta. I ens estalviem lluitar contra els que van a per nosaltres: els anarquistes.
Us tornarem les vostres pilotes. La revolució dels somriures va llençar pilotes de joguines a la policia en referencia a les pilotres de goma i els 9 ulls perduts de gent farta. Abans eren els grisos els que ens perseguien. Ja ho en viscut. I ara són aquests. Ens foten pals. No podem fer aixó. No sabem fer-ho diferent, cony, som baseball.